Eerst even voorstellen…. Stukje over jezelf
- Hoe is IntoProgress ontstaan?
Patty en ik werken al sinds 2007 met veel plezier samen en zijn IntoProgress gestart omdat wij de visie hebben dat het altijd beter kan. ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan en leuk is om beter te worden’ – want als het moet ben je eigenlijk al te laat. Je moet jezelf en je onderneming blijven ontwikkelen. Daar komt ook onze naam vandaan ”I am into Progress”.
Wij vinden het belangrijk om onze medewerkers en zzp’ers te ondersteunen, zodat zij zich verder kunnen ontplooien. Wij gaan voor vooruitgang, omdat stilstaan in onze ogen achteruitgang is.
- Waarom ben je gaan ondernemen?
Het ondernemerschap past goed bij mij, omdat ik daarbij optimaal gebruik kan maken van mijn creativiteit en gedrevenheid. Ik wil relaties blij maken met dienstverlening die echt bij ze past en het liefst op maat voor ze is gemaakt.
Niet elke consultant past in elke organisatie, het persoonlijk kennen van de opdrachtgevers en consultants is heel belangrijk. Daar neem ik graag voldoende tijd voor, ik wil mensen goed leren kennen, zodat ik ze beter verder kan helpen. Als ondernemer wil ik een omgeving creëren, waarin iedereen het beste uit zichzelf kan halen en van elkaar kan leren.
- IntoProgress bestaat al bijna 1,5 jaar. Wat heb je geleerd als je terugkijkt?
Als startende ondernemer sta je voor veel nieuwe en interessante uitdagingen. We hebben veel zaken die in grotere ondernemingen al geregeld zijn nu voor IntoProgress zelf moeten invullen. Dat kost veel tijd, maar geeft je ook de kans om het anders te doen.
Ik heb geleerd dat ik bij die keuzes altijd oog wil houden voor de behoefte van de opdrachtgever en consultant. Niet onze interne procedure is leidend, maar wat in die situatie het beste past. Juist die flexibiliteit heeft van mij een betere accountmanager gemaakt; kortom ook ik ben IntoProgress. Het kost veel tijd en energie, maar uiteindelijk is er niets leukers dan je eigen onderneming hebben!
- Wat voor gevolgen heeft Corona voor je onderneming?
Corona geeft ons direct een flinke uitdaging! We zien dat onze opdrachtgevers logischerwijs terughoudender zijn geworden met het inhuren van consultants. We hadden voor 2020 een forse groeidoelstelling, maar we moeten nu allemaal eerst zorgen dat we zonder al te veel kleerscheuren deze periode doorkomen. Dat doen wij door op zoek te gaan naar wat kan, waar opdrachtgevers nog wel behoefte aan hebben – hoe je ze nu en straks kunt helpen.
Gelukkig hebben onze opdrachtgevers voor alle consultants thuiswerken snel mogelijk gemaakt, dus het dagelijkse werk gaat gewoon door. IntoProgress is een jong bedrijf, hierdoor zijn de lijnen kort, de kosten laag en kunnen we snel schakelen; dit geeft ons duidelijk een concurrentievoordeel ten opzichte van de grote detacheerders.
- Wat voor soort onderneming is IntoProgress?
IntoProgress is een onderneming die niet bang is om het anders te doen. Elke opdrachtgever, consultant en uitvraag is uniek, een standaardantwoord past daarom vaak net niet. We denken graag mee in creatieve oplossingen, er blijkt vaak meer mogelijk dan je denkt! Dat is in deze bijzondere tijden ook duidelijk geworden.
Als iets niet helemaal lukt, dan denken we na over hoe het beter kan. Als vooruit wilt komen, moet je niet bang om soms een fout te maken. Dat is niet erg, zolang je er maar van leert en het verbetert.
- Wanneer heb je als organisatie succes geboekt?
Ik vind dat je als organisatie succesvol bent, wanneer opdrachtgevers en consultants tevreden zijn over onze dienstverlening en het bedrijf financieel gezond is. Mijn visie is dat tevreden medewerkers en zzp’ers zorgen voor tevreden opdrachtgevers. Wij willen uiteindelijk met IntoProgress in de komende jaren groeien naar 50 consultants!